Kwaliteitskader verpleeghuiszorg
![Schermafbeelding 2019-03-28 om 09.22.59](https://huizehetoosten.nl/wp-content/uploads/2019/04/Schermafbeelding-2019-03-28-om-09.22.59-e1555075526191.jpg)
Huize Het Oosten wil goede zorg bieden aan alle bewoners en cliënten met een zorgvraag. Vanuit het Kwaliteitskader 2017 voor de verpleeghuiszorg wordt een nieuwe richting aangegeven voor kwaliteitszorg: van verantwoorde zorg naar goede zorg. De ondertitel van het nieuwe kwaliteitskader is: samen leren en verbeteren. Huize Het Oosten onderschrijft de principes van het kwaliteitskader.
![zorgheader](https://huizehetoosten.nl/wp-content/uploads/2019/04/zorgheader.jpg)
Uitgangspunten
De uitgangspunten voor het kwaliteitsbeleid van onze organisatie zijn vastgesteld aan de hand van het Kwaliteitskader. De thema’s zijn:
- Persoonsgerichte zorg en ondersteuning
- Wonen en welzijn, waaronder zingeving en een zinvolle dagbesteding
- Veilige zorg
- Leren en verbeteren, op alle niveaus van de zorgorganisatie
- Leiderschap, governance en management
- De juiste personeelssamenstelling, passend bij de visie van de organisatie en met goede (bij-)scholing
- Het gebruik van hulpbronnen om goede zorg te leveren, zoals ICT, gebouwen, domotica
- Het gebruik van informatie om goede zorg te leveren en de zorg te verbeteren, zoals het verzamelen van cliëntervaringen. Huize Het Oosten gebruikt hiervoor de website www.zorgkaartnederland.nl. Hier kunt u recente cliëntervaringen van Huize Het Oosten vinden.
Sinds 2021 is het Kwaliteitsverslag als hoofdstuk opgenomen in het Bestuursverslag. Klik hier voor het Bestuursverslag 2022.